EKOHRY
Na druhom stupni sa uskutočnilo blokové vyučovanie, počas ktorého žiaci pracovali v tímoch a vytvorili vlastnú stolovú hru zameranú na environmentálnu výchovu a prácu ekohliadky. V skupinách si rozdelili úlohy a z dostupných výtvarných pomôcok navrhli herný plán, hracie figúrky aj osemstennú kocku.
Herný plán musel obsahovať minimálne 30 políčok, začínať štartom a končiť cieľom. Žiaci ho dotvorili environmentálnymi motívmi a doplnili aj kreatívne prvky ako mosty či skratky. Osemstenná kocka obsahovala rôzne úlohy ekohliadky, napríklad separovanie odpadu, zhasnuté svetlá či starostlivosť o kvety. Figúrky boli ručne vytvorené podľa nápadov jednotlivých tímov.
Po dokončení si žiaci svoje hry aj zahrali. Pohyb po hernom pláne sa riadil ekologickým hodnotením – zelené smajlíky posúvali hráča dopredu, červené dozadu. Hru vyhrával hráč, ktorý ako prvý dorazil do cieľa.
Blokové vyučovanie bolo pre deti príjemnou zmenou, podporilo tímovú spoluprácu, tvorivosť aj environmentálne zmýšľanie. Vytvorené hry zostávajú k dispozícii v škole a budú využité pri ďalších aktivitách.
